Поради СОБАКІВНИКАМ

Дресирування собак

Суть дресирування полягає у виробленні у собаки умовних рефлексів, необхідних для управління її поведінкою. Дресирування включає дію на собаку певних подразників в певному режимі і послідовності з метою поступового вироблення необхідних навичок. Найголовнішим подразником для собаки є хазяїн - дресирувальник. І тут робить дію на собаку усе - поза, одяг, запах, рух, жести, гучність і інтонація голосу, команди, міміка обличчя і інші чинники.
Час початку дресирування не обмежений. Деякі навички ми вільно або мимоволі виробляємо у цуценяти з народження. І його дресирування-навчання триває постійно - протягом усього життя.
Перш ніж починати займатися дресируванням, чітко утямите ряд понять і надалі наслідуйте їх неухильно. Перше і головне - потрібні безмежне терпіння і послідовність.
Команди мають бути короткими, вимовлятися чітко, з однаковою інтонацією. Словесне вираження команди не повинне мінятися від заняття до заняття. Для собаки знайоме слово або набір слів пов'язані з послідовністю ряду дій. Тому їх зміна може привести до неадекватної відповіді.
Команда вимовляється рівним тоном, підвищення голосу само по собі вже покарання. Постійне покрикивание притуплює сприйнятливість собаки, але не робить її послушней. Собака не розуміє сенсу слів, але прекрасно розрізняє інтонацію і тон сказаного. Команду добре супроводжувати відповідним жестом. Це дозволить працювати з собакою, коли немає можливості управляти нею голосом. Після кожного правильно виконаного прийому собаку слід похвалити, приголубити. Якщо хочете отримати слухняного, урівноваженого собаку, то прагніть уникати покарання, контрастний метод хороший, але краще вкусопоощрительный. Досягти результатів цим способом можна не так швидко, зате дресирування для вашого собаки буде святом - адже вона отримує ласощі і похвалу від хазяїна. Проте цей метод не завжди спрацьовує з упертими собаками, а також коли ваш собака поводиться надмірно агресивно по відношенню до вас,
бажаючи перехопити роль ватажка в зграї, роль лідера у вашій команді. Що ж до покарання, то вже підвищення тону команди говорить про ваше незадоволення, наступний етап - різкий, гучний окрик, ривок повідцем. І посилене покарання (яке слід виключити з практики вашої роботи з собакою, особливо з цуценятами) - удар - лозиною, батогом, струшування за петельку або удар складеною газетою. У будь-якому випадку при роботі з собакою не удавайтеся до побоїв, як покарання. Не можна карати собаку рукою, ногою або повідцем (хоча цієї "спокуси" уникнути дуже важко). Вона повинна відчувати до вас безмежну довіру. Якщо ви простягаєте до собаки руку - те тільки щоб приголубити її. Собака не повинен боятися замаху рукою.
Висловлювання ж деяких "фахівців", що покарання газетою для великих собак (ротвейлер, вівчарка, стаффорд і інші) неефективно і марно і карати їх треба, щоб вони відчули біль - в корені невірно. Ніколи не плутайте покарання і побиття. Покарання - це не побої! Покарання дисциплінує собаку, привчає його до норм поведінки в товаристві людини, примушує правильно виконувати набір необхідних дій. При дресируванні використовують різні методи.
Вкусопоощрительный. Умовний подразник-команда підкріплюється дачею ласощів, а також заохоченням голосом, поплескуванням і погладжуванням собаки, особливо коли дається команда "До мене"!. При використанні цього методу умовні рефлекси виробляються швидко і утримуються добре. Собака працює активно, зміцнюється контакт з дресирувальником. При постійному дресируванні це найбільш прийнятний метод роботи з собаками і, як не дивно, особливо з дорослими.
Механічний. При використанні цього методу умовний подразник (команда) підкріплюється механічним подразником (натиск на загривок, крижі, переміщення лап, ривок зашморгом та ін.). Як правило, використовують нашийник (краще зашморг) і повідець. При цьому спочатку дається команда і якщо вона не выполненяется, то "підкріплюється" механічною дією. Це досить жорсткий метод, при його використанні можна отримати заляканого собаку, тобто прищепити боязнь до дресирувальника і до самого дресирування. Тут головний девіз - "Роби, або буде погано"!. Цей спосіб можна рекомендувати тільки для роботи з упертими собаками.
Контрастний. В даному випадку умовний подразник підкріплюється механічним і вкусопоощрительным. При цьому використовується корекція двох видів - з одного боку ривок нашийником-зашморгом плюс незадоволення, виражене словесною командою, з іншого боку, заохочення голосом, поплескуванням і згладжуванням, дачею ласощів. Таким чином ви даєте зрозуміти собаці коли вона працює неправильно, коли правильно, тобто як би підштовхуєте її на потрібний шлях і нагороджуєте у кінці.
Наслідувальний. В цьому випадку ваш собака виконує прийоми, наслідуючи роботу інших собак. Цей метод може бути використаний при подоланні перешкод, затриманні, виробленні навичок караульної служби, наприклад, у кавказьких вівчарок.
Ігровий. Тут необхідні навички виробляють в процесі гри, його можна використовувати при привчанні цуценят до нашийника, намордника, апорту та ін.
Звичайно, два останні методи можна об'єднати з першим, тобто з вкусопоощрительным, оскільки усе засновано на заохоченні.
І звичайно, не можна сказати, що використовувати треба якійсь один метод. Ні. Це залежить від індивідуальності собаки і від специфіки тих прийомів, які необхідно виробити. Украй небажано використовувати механічний метод дресирування. Хоча при групових заняттях частенько домінує застосування саме цього методу, благо досягти результатів так простіше, тим більше працюючи відразу з декількома собаками. Дресирування в групах взагалі малоефективне, тому що майже виключає індивідуальний підхід при дресируванні собаки інструктором. Так можна проводити дрессировочные заняття на самих ранніх етапах, готуючись до здачі загального курсу дресирування. Позитивним тут буде навчання собаки спілкуванню з іншими собаками і праці в гурті.
Якщо ж ви хочете дресирувати собаку для охорони сім'ї і удома, то потрібні індивідуальні заняття.
Початкові етапи дресирування - це привчання до клички, підкликання цуценяти, привчання до спілкування з людиною, до охайності, тобто тим навичкам, які потрібні в повсякденному житті. З віком переходять до складніших навичок. Не можна починати відразу із складних понять. І привчаючи цуценяти до критеріїв поведінки, прагніть зберігати їх незмінними, адже дозволивши йому раз якусь дію, важко пояснити потім, чому не можна цього робити.

рамка для постера А1 купить


dog 1 dog 2 dog 3 dog 4 dog 5